Pomyślałam,że napiszę kilka znanych tytułów czasopism o modzie byście w razie potrzeby miały je od ręki ;)
1.Vogue
Amerykański magazyn skierowany do kobiet, wydawany od końca XIX wieku do dziś. Dotyczy mody, życia gwiazd, lecz zawiera także artykuły z dziedzin sztuki, polityki. Przez wielu jest uważany za najważniejsze kobiece pismo w świecie mody i modelingu.
2.Cosmopolitan
Magazyn dla kobiet poświęcony modzie, wydawany oryginalnie w USA jako miesięcznik.Pierwszy numer czasopisma wyszedł w 1886 wydany przez Schlicht & Field jako The Cosmopolitan. Obecnie Cosmopolitan ukazuje się w ponad 34 wersjach językowych, w tym także w polskiej, i dociera do odbiorców w ponad 100 krajach.
3.Elle
Ogólnoświatowy magazyn o tematyce związanej z kobietami, będący własnością francuskiej grupy Lagardère. Główne tematy to zdrowie, moda, uroda i rozrywka. Został założony przez Pierre'a Lazareffa i jego żonę Hélène Gordon w 1945. Tytuł po francusku znaczy "ona".
4.Bazaar
Z tym tytułem powinno się kojarzyć wyrafinowanie. Miesięcznik przechodzi właśnie ''remont'' - trwają prace nad zrobieniem z tytułu pisma jeszcze bardziej luksusowego i elitarnego. Nie chodzi tu tylko o lansowane marki, ale także o wygląd gazety i papier, na jakim jest drukowana. ''Harper's Bazaar'' to tytuł, który ma trafić w potrzeby ok. 3 mln kobiet, które znajdują się na szczycie piramidy jeśli chodzi o dochody i świadomość mody - tak tłumaczy Carol Smith, nowy wydawca magazynu.
5.Marie Claire
''Marie Claire'', podobnie jak ''Elle'', wywodzi się z Francji. Jej slogan reklamowy, który umieszczono na grzbiecie magazynu, to ''Think Smart, Look Amazing'' (Myśl mądrze, wyglądaj świetnie). Moda w ''Marie Claire'' jest bardziej zachowawcza i przystępniejsza finansowo niż np. w Vogue'u.
6.V
''V'' jest stosunkowo młodym pismem - powstało w 1999 roku, a od 2003 roku ma także wersję dla mężczyzn ''VMan''. Ukazuje się co dwa miesiące mieszając styl z kiczem, sławnych z nieznanymi, filozofię z plotkami. Pismo ma duży format i tytuł, który znajduje się na jej środku. Idealna propozycja dla osób, które nie lubią w modzie zaszufladkowania i klasyki.
7.W
Na półce w EMPiKu nie sposób przeoczyć magazynu W. Po pierwsze jest dużo większy od reszty gazet, po drugie zaskakuje urodą okładek. ''W'' to w tym przypadku odpowiedź na - who, what, when i why (czyli kto, co, gdzie, kiedy i dlaczego). Redakcja i styliści ''W'' prezentują swoje podejście do mody, często poświęcając połowę numeru jednemu tematowi - jak np. miało przypadek w sesji zdjęciowej pokazującej wystylizowane ?rodzinne życie? Angeliny Jolie i Brada Pitta (sfotografowane prze Stevena Kleina). W ''W'' dużo pisze się także o europejskiej i amerykańskiej socjecie.
8.Vanity fair
Amerykańskie czasopismo poświęcone kulturze, polityce, życiu gwiazd i modzie, wydawane przez Condé Nast Publications. Nazwę pisma tłumaczy się jako "targowisko próżności".
Vanity Fair, obok wersji amerykańskiej i bliźniaczo podobnej edycji brytyjskiej, ma swoje wydania także we Włoszech i Hiszpanii. Do 2009 roku istniała również edycja niemiecka, zamknięta przez wydawcę ze względu na mało zadowalające przychody ze sprzedaży reklam.
9. Nylon
Istnieje na rynku od 1999 roku. W składzie założycieli była modelka Helena Christensen, która pełniła w redakcji funkcję dyrektor artystycznej i naczelnego fotografa. Na okładce pojawiają się młode rocznikowo gwiazdy, a moda jest kolorowa i lekko zwariowana. Pismo ma też swoją edycję dla mężczyzn ''Nylon Guys''.
10. L'Officiel
Francuskie pismo dedykowane modzie i wyższym sferom, a adresowane do lepiej uposażonych kobiet. Pierwszy numer ukazał się w 1921 roku. Obecnie miesięcznik ma wiele edycji na całym świecie - m.in. rosyjską, japońską, holenderską i indyjską. Modni panowie mogą znaleźć coś dla siebie w osobnym tytule ''L'Officiel Hommes''.
Chcecie więcej takich notek?
Lenka
Z tym tytułem powinno się kojarzyć wyrafinowanie. Miesięcznik przechodzi właśnie ''remont'' - trwają prace nad zrobieniem z tytułu pisma jeszcze bardziej luksusowego i elitarnego. Nie chodzi tu tylko o lansowane marki, ale także o wygląd gazety i papier, na jakim jest drukowana. ''Harper's Bazaar'' to tytuł, który ma trafić w potrzeby ok. 3 mln kobiet, które znajdują się na szczycie piramidy jeśli chodzi o dochody i świadomość mody - tak tłumaczy Carol Smith, nowy wydawca magazynu.
5.Marie Claire
''Marie Claire'', podobnie jak ''Elle'', wywodzi się z Francji. Jej slogan reklamowy, który umieszczono na grzbiecie magazynu, to ''Think Smart, Look Amazing'' (Myśl mądrze, wyglądaj świetnie). Moda w ''Marie Claire'' jest bardziej zachowawcza i przystępniejsza finansowo niż np. w Vogue'u.
6.V
''V'' jest stosunkowo młodym pismem - powstało w 1999 roku, a od 2003 roku ma także wersję dla mężczyzn ''VMan''. Ukazuje się co dwa miesiące mieszając styl z kiczem, sławnych z nieznanymi, filozofię z plotkami. Pismo ma duży format i tytuł, który znajduje się na jej środku. Idealna propozycja dla osób, które nie lubią w modzie zaszufladkowania i klasyki.
7.W
Na półce w EMPiKu nie sposób przeoczyć magazynu W. Po pierwsze jest dużo większy od reszty gazet, po drugie zaskakuje urodą okładek. ''W'' to w tym przypadku odpowiedź na - who, what, when i why (czyli kto, co, gdzie, kiedy i dlaczego). Redakcja i styliści ''W'' prezentują swoje podejście do mody, często poświęcając połowę numeru jednemu tematowi - jak np. miało przypadek w sesji zdjęciowej pokazującej wystylizowane ?rodzinne życie? Angeliny Jolie i Brada Pitta (sfotografowane prze Stevena Kleina). W ''W'' dużo pisze się także o europejskiej i amerykańskiej socjecie.
8.Vanity fair
Amerykańskie czasopismo poświęcone kulturze, polityce, życiu gwiazd i modzie, wydawane przez Condé Nast Publications. Nazwę pisma tłumaczy się jako "targowisko próżności".
Vanity Fair, obok wersji amerykańskiej i bliźniaczo podobnej edycji brytyjskiej, ma swoje wydania także we Włoszech i Hiszpanii. Do 2009 roku istniała również edycja niemiecka, zamknięta przez wydawcę ze względu na mało zadowalające przychody ze sprzedaży reklam.
9. Nylon
Istnieje na rynku od 1999 roku. W składzie założycieli była modelka Helena Christensen, która pełniła w redakcji funkcję dyrektor artystycznej i naczelnego fotografa. Na okładce pojawiają się młode rocznikowo gwiazdy, a moda jest kolorowa i lekko zwariowana. Pismo ma też swoją edycję dla mężczyzn ''Nylon Guys''.
10. L'Officiel
Francuskie pismo dedykowane modzie i wyższym sferom, a adresowane do lepiej uposażonych kobiet. Pierwszy numer ukazał się w 1921 roku. Obecnie miesięcznik ma wiele edycji na całym świecie - m.in. rosyjską, japońską, holenderską i indyjską. Modni panowie mogą znaleźć coś dla siebie w osobnym tytule ''L'Officiel Hommes''.
Chcecie więcej takich notek?
Lenka
Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award na moim blogu ;) Po więcej informacji zapraszam tutaj : my-pink-sunglasses.blogspot.com
OdpowiedzUsuń